waktu malaysia
 
galeri gambar
 
tempahan online


TEMPAHAN ONLINE

iklan

 





 

jadual  kursus/Seminar
BULAN KURSUS/SEMINAR
Kursus
 
dipejabat
Meru, Klang

sesi Consultant
No 69, Tgkt 2, Jalan Besar, Pekan Meru
(Atas Bank BSN depan RHB Bank)
iklan tajaan

 

 

 




 

Monday, November 2, 2009
Mencapai impian potensi dan harapan
Assalamualaikum & Selamat Sejatera, salam kecemerlangan & kejayaan...
In the name of God the Most Merciful and the Most Graceful.
.
14 November - Kursus Asas Pola Potensi Modul 1 di Tawau, Sabah. Hubungi Harmawati: 013 8819672.
.
Kepada penduduk Sabah seperti Tawau, Kota Kinabalu, Sandakan, Keningau dan sewaktu dengannya dijemput hadir untuk pelajari kaedah ini. Tahun 2010 adalah tahun di mana negeri Sabah (serta Sarawak dan Brunei) dijangka "prosperous" kaya, oleh itu ambillah peluang ini untuk pelajari pola-pola potensi anda supaya anda boleh tingkatkan potensi anda untuk cemerlang pada tahun 2010 dengan lebih baik.
.
7 November 2009 (berpola 729 untuk "pemasaran", 6 dibawah dan tengah mata angin untuk kekayaan) - rebutlah peluang hari Sabtu ini untuk mendapatkan "energi" yang baik untuk kehidupan dan kekayaan anda! Di cadangkan untuk anda berada dalam keadaan yang bersih dan gembira - anjurkanlah majlis makan-makan/ kenduri kecil-kecilan/ amalan sedekah/ amalan ibadah seperti solat sunat hajat, berpositif sepanjang hari dan sebagainya. Yang penting ialah NIAT untuk mulakan kehidupan baru yang lebih cemerlang. Ini adalah satu ikhtiar semoga dapat membantu anda lebih berjaya.

Waktu yang paling "afdal" ialah:
Wanita: 1-2 pagi
Lelaki : 5-6 petang
.
Tarikh seterusnya ialah pada 16 dan 25 November untuk anda daftar syarikat baru!
.

Peta ke pejabat saya bernombor 69B, Tingkat 2, atas BSN Pekan Meru.
Gunakan NKVE ke Pelabuhan Klang, selepas susur Shah Alam masuk susur SETIA ALAM/MERU. Selepas bayar tol terus nampak TESCO dan pusing di bawah flyover ke Mc Donald berhadapan Tesco. Ada traffic light terus nampak Shell kemudian Petronas dan kemudian RHB Bank. BSN berada di seberang jalan.

.
.
Terbaru: Kursus ala tuisyen modul JUARA JUALAN pada 3 Disember 2009 di pejabat saya Pekan Meru, Klang (RM110 seorang). Berminat sila SMS taip JJ (nama) hantar ke 016 2379856.
.
Pelajarilah teknik untuk "close sales" dengan berkesan apabila anda tahu potensi anda dari tarikh dan jam lahir anda, ketahui arah & tahun serta bulan sales yang baik/ tak baik untk anda, serta anda boleh tahu prospek/ klien dengan mengira nombor handphone, nombor plet kereta malah nama prospek/ klien untuk anda tahu secara ringkat karekter prospek/klien supaya anda mudah "close sale" dengan mudah dan berkesa. Sangat sesuai untuk para sales dalam MLM, syarikat/ organisasi dan sebagainya. ENCIK NOR EDIE salah seorang peserta kursus Juara Jualan telah berjaya dapatkan RM500 ribu jualan terkumpul kumpulan menggunakan teknik dalam Juara Jualan - saya pasti anda juga boleh melakukannya dengan pelajari kaedah yang sama (tetapi ada pembaharuan yang lebih mendalam dari kursus sebelum ini!).
.

Peserta Kursus 22 November nanti - sila bawa duit yang ada wang siri yang bagus untuk kami periksa! Juga, boleh dapatkan/ tukar duit bernombor siri yang bagus yang ada pada kami nanti di hari kursus. Contoh nombor siri yang anda boleh tukar dengan saya nanti: not RM50 bernombor 0446966 serta not RM1 bernombor 2690979 dan 6644627.

.

Ini satu contoh duit nombor siri yang unik baru tadi dapat dari ATM bank CIMB di Setia Alam, Klang - bukan sahaja nombor sirinya adalah 727229 iaitu tentang "pelaris menarik perhatian orang ramai - mudah yakinkan orang", tetapi ada lambang "50" Malaysia (ini pertama kali saya nampak not duit baru RM50 ada logo ini). Memang unik dan tentunya tak boleh tukar dengan saya!
.

"There is no limit to success but there is also no limit to failure. You have to move forward to the limit to win and become success!" - eddy rosyadie
.
"Your destiny is in the control of your own hand to maximize your potentials and your future is in the control of your own mind. Use the power of yourself to realize your potentials and your mind to create a better future" - eddy rosyadie.
.
"Sometimes I did my best and it failed. But I would be a failure if I did not do it best" - eddy rosyadie.
.
"I can keep thinking and saying that I can win or I can keep doing it and win!"- eddy rosyadie.
.
"A journey to success is not only just one small step move forward for a thousand miles of journey, it starts with one step of mind forward"- eddy rosyadie
.
"Whenever you think God has done something good or bad to you, it is because God loves you. God wants you to prepare with lots of experiences and for you to gain more knowledge so that you can become powerful to win in your next battle of life survival. God loves you and wants you to win if you keep thinking you can win. God does not love and leaves you if you keep thinking yourself is a failure. It is YOU that determine whether God loves you or not, so keep thinking positive and keep thinking winning so that God loves and helps YOU!"- eddy rosyadie.
.
Kursus akan datang:
.
8 November - Kursus Graf Prestasi (RM110) di pejabat saya di Meru, Klang. (Sepatutnya 15 November tetapi dibuat lebih awal). Berminat SMS taip GP (nama) dan hantar ke 016 2379856.
.
Seminar 3K siri 2 pada 8 November di Shah Alam DITANGGUHKAN dan diganti dengan kursus Graf Prestasi di Meru.
.
14 November - Kursus Potensi Modul 1 Asas di Tawau, Sabah (RM250). Daftar: Cik Harmawati 0138819672.
.
22 November - Seminar Angka 6 Angka Kekayaan (RM100) di Hotel Carlton Holiday Shah Alam. Daftar: SMS taip KAYA (nama) hantar ke 016 2379856.
Penampilan Istimewa: Prof Dato' Dr. Ibrahim, Mentor Millionaire Mindpower dan Dato' Dr. Syed Ahmad, Mentor Usahawan & Pidato.
.
6 Disember - Seminar 2K Kekayaan & Kewangan (RM30) di Hotel Seri Malaysia, Kuantan, Pahang. Daftar: SMS taip KK (nama) dan hantar ke 016 2379856.
Penampilan Istimewa: Prof. Dato' Dr. Ibrahim, Mentor Millionaire Mindpower.
.
23 Januari 2010 - Seminar Graf Hayat (Percuma) di Skudai, Johor. Daftar: SMS taip JB (nama) dan hantar ke 016 2379856.
Penampilan Istimewa: Prof. Dato' Dr. Ibrahim, Mentor Millionaire Mindpower serta Dato' Dr. Roslizam Abdul Rahman, Mentor Usahawan - bekas penasihat kewangan Tun Dr. Mahathir dan Dato' Dr. Syed Ahmad, Mentor Usahawan & Pidato.
.
31 Januari 2010 - Kursus berkaitan Usahawan & Kekayaan di Muar, Johor.
.

Setiap kekayaan bermula dengan simbol, itu pesan Prof Dato' Dr. Ibrahim di mana kata beliau simbol $ adalah simbol universal untuk getaran duit. Mari kita gunakan simbol $696$ untuk kekayaan!
.

PENEMUAN TERBARU:
1. Numerologi nama
Penemuan ini adalah ciptaan dan hakmilik Eddy Rosyadie.
.

Satu kaedah yang membantu kita mengenalpasti potensi atau karakter seseorang secara ringkas daripada nama seseorang. Kaedah ini digunakan apabila kita tidak tahu maklumat tarikh lahir, nombor telefon, plet kereta dan sebagainya, cuma tahu namanya sahaja. Kaedah ini boleh digunakan untuk memberikan lebih petunjuk kepada pengiraan-pengiraan yang lain. Sebagai contoh, PM kita Dato' Seri Najib - katakan saya tidak tahu tarikh lahir beliau, nombor telefon dan sebagainya. Kod nama beliau ialah 1192; dari situ terdapatnya pola 336 (dunia pelaburan/ ekonomi - beliau memiliki ijazah Industrial Economy di UK dahulu) dan pola 246 (dunia pendidikan - beliau pernah menjadi Menteri Pendidikan dahulu).
.

2. Graf Hayat Pendua.
Penemuan terbaru - belum ada di dunia tapi di sini - hakmilik Eddy Rosyadie.
.

Penemuan secara tidak sengaja membuahkan satu kajian tentang kewujudan graf hayat pendua. Kajian akan diteruskan untuk mencari kesimpulan yang berkesan. Setakat ini Graf Hayat Morfomatik didapati ada "pendua" yang memberikan petunjuk lebih mendalam tentang prestasi hidup kita.


3. Tafsiran Tambahan Pola 676
Maklumbalas yang mencadangkan kajian terhadap individu yang memiliki pola 676 mendapati individu yang mempunyai pola 676 bukan sahaja mudah simpati tetapi juga mudah dipengaruhi oleh wang dan fakta kerohanian yang menyebabkan mereka mudah juga berubah-ubah pendirian dalam soal wang.
.
Sebagai contoh, apabila program berkonsepkan perkongsian/ muhabbah yang menggunakan platform wang pos diwarwarkan disini sebagai satu usaha membantu kita menjana modal (terutama individu yang sukar dapatkan pinjaman dari bank atgau insitusi kewangan) dan wang pos digunakan untuk mengelakkan menggunakan tunai atau cek telah disiarkan oleh seorang pakar agama menyatakan ianya haram, maka ramai individu yang mulanya sangat berminat dengan menjana modal secara sistem wang pos itu mula berubah kepada tidak lagi berminat, padahal sebelum ini mereka juga tidak berminat pun dengan sistem wang pos itu tetapi berubah minat setelah melihat peserta sistem wang pos memegang berketul-ketul wang pos. Untuk makluman, artikel tentang haramnya sistem wang pos bukan dibuat oleh Majlis Fatwa dan juga penulis artikel tersebut tidak melihat/ menyiasat sendiri sistem wang pos yang dianjurkan dalam program di sini yang bukannya piramid, pelaburan dan sebagainya. Oleh kerana artikel tersebut menggunakan bahan berkaitan ayat Al-Quran dan Hadis, maka individu pola 676 didapati berubah fikiran!
.
Sebab itulah di dalam blog saya terdahulu, sebenarnya apa jua sistem kewangan pun akan jatuh jika PESERTA yang buat hal. Memang wujud segelintir syarikat yang tidak bertanggungjawab tetapi kita perlulah selidiki apa jua syarikat sebelum kita berurusan dengan syarikat tersebut, hatta walaupun syarikat itu milik kerajaan sekalipun.
.
Oleh yang demikian, individu pola 676 (dan juga pola 67 juga) adalah individu yang sering sukar berjaya APABILA TIDAK FOKUS di antara kemahuan dan keperluan. Ramai individu pola 676 serta 67 sering/pernah gagal dalam bisnes/ kewangan kerana mudah dipengaruhi oleh wang/ sesuatu berbentuk keagamaan atau boleh juga mudah tamak dengan wang tetapi tamak yang tidak positif (Pelajarilah teknik tamak secara positif!). Oleh kerana itulah jika anda ada pola 676 dan 67, perlu "dibetulkan" mindset anda, apalagi melalui program Millionaire Mindpower oleh Prof. Dato' Dr. Ibrahim (untuk maklumat lanjut hubungi Encik Syah: 019 218 1886).
.
Motivasi individu pola 67 ialah 6 (duit) dan 7 (kerohanian), tentunya mereka mahir dalam mengaitkan wang dan kerohanian atau wang untuk kerohanian (sebab itu kebanyakan individu pola 67 bercita-cita besar bantu masyarakat seperti anak-anak yatim dan seumpamanya), serta mendahului kebajikan untuk orang lain walaupun dirinya dibebani dengan masalah kewangan yang dicipta sendiri.
.
Untuk makluman, saya baru sahaja menerima surat dari bank yang menolak permohonan saya untuk mendapatkan pinjaman - cadangnya nak besarkan perniagaan pendidikan saya ini - saya tahu rekod kewangan saya kurang baik kerana beberapa tahun lepas saya ada masalah kewangan (masa itu Vacuum Star dan belum pelajari kaedah ini lagi). Pernah juga saya ke PUNB & MARA namun syarat-syarat pinjaman sukar dipenuhi dan tentunya sukar untuk saya dapatkan pinjaman dari TEKUN mahupun dari Zakat atau Baitulmal. Oleh itu apa pilihan saya ada? Satu caranya ialah menyertai program wang muhabbah yang dikenali sebagai sistem wang pos untuk menjana modal (selain dari pelbagai cara lain seperti pelaburan dalam amanah saham, bekerja lebih masa/ lebih dua tiga kerja, dll). Oleh itu program ini sebenarnya dapat membantu individu seperti saya yang sukar dapatkan modal. Jika ada pihak yang menyatakan program ini haram, saya mohon individu itu tampil membantu saya berikan modal. Mungkin ada syarikat atau program lain yang "haram" namun setakat ini program dikelolakan oleh pihak WHR masih bersih dan masih lagi berpotensi baik. Jika anda senasib dengan saya (iaitu yang pernah atau yang sedang dalam Vacuum Star) dan mahu jana modal dalam program ini hubungi Puan Lyn 019 7556102.
.
Ada orang berkata "mana logik duit RM10 boleh jadi jutawan"? tapi untuk menjadi jutawan sebenarnya adalah sesuatu yang tidak logik, lebih-lebih lagi jika diukur dari frame masa. Contohnya, Bill Gates terkaya di dunia kerana sistem komputer pada zaman kini, jikalau dulu semasa komputer mahu dicipta semasa tamadun Mesir, tentunya tidak logik Bill Gates boleh jadi kaya. Logik tak sekeping logam boleh jadi jutawan? Kalau logam itu adalah jongkong emas tentu logik kaya. Logik tak duit 1 sen boleh jadi jutawan? Dalam jutawan RM1juta terdapat 1 ratus juta sen. Kalau anda ada RM999,999.99 dan kurang 1 sen untuk RM1 juta anda bukan jutawan. Oleh itu untuk jadi jutawan, tak perlu nak logik! Janji boleh jadi jalanlah! Kalau nak logik sangat, baik jadi tukang kira duit syiling di bank - itu baru logik. Sekali lagi, logik tak sekeping kertas membolehkan anda jadi kaya! Tak logik. Tapi kalau sekeping kertas itu dinilaikan orang sebagai RM1 juta ringgit, kan jutawan namanya tu! Lukisan Van Gogh semasa hidupnya nilainya tak seberapa, tapi kini bernilai USD20 juta. Cubalah anda lukis gambar kartun di sekeping kertas, logik tak boleh jadi kaya? Tak logik, tapi jika kena dengan cara, lukisan anda itu boleh mencecah RM1 juta! Logik tak, juga tak logik jika anda masih berfikir ianya tak logik! Fikirlah di luar kotak sempit pemikiran (think "out of the box:)
.



















Gambar peserta kursus ala tuisyen (8 orang) Pola 336 Potensi Untung Pelaburan/ Perniagaan pada 30 Oktober 2009 di pejabat saya di Pekan Meru, Klang. 3 orang datang jauh - dari Pulau Pinang dan Langkawi. Kursus seterusnya adalah pada 8 November 2009 untuk modul Graf Prestasi.




















Gambar peserta kursus (8 orang) Pola 336 Potensi Untung Pelaburan/ Perniagaan pada 31 Oktober 2009 di Dewan Audio Visual di Bangunan MPJBT, Skudai. Kursus yang tidak ramai ini menjadikan suasana santai dan banyak perkongsian ilmu dapat dijalankan dengan baik.




















Bersama Prof Dato' Dr. Ibrahim (Positive Mind Resources / Millionaire Mindpower) dan 2 peserta kursus Millionaire Mindpower di Hotel Goodhope, Skudai pada 1 November 2009 lalu. Tahniah kepada peserta kursus Millionaire Mindpower lanjutan selepas menghadiri seminar saya pada 24 Oktober tempohari - saya doakan anda berjaya sentiasa! Gabungan teknik kesedaran potensi dari pola tarikh lahir digabungkan dengan mindpower - memang power! Temui gabungan "aura" kami pada seminar-seminar akan datang ini.

.


Salam Perjuangan.

Eddy Rosyadie

Rakan Konsultan Kehidupan dan Perniagaan Anda.




posted by eddy Rosyadie Mohd Samsury @ 1:04 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

About Me


EDDY ROSYADIE MOHD SAMSURY

(Perancang pengurusan Hala
Tuju Hidup)
Penulis Kolumunis `Mingguan Wanita `Penulis buku `CJP`
Email:
qmas304@streamyx.com

http://eddyrosyadi.weebly.com

Previous Post
Archives
ADMIN BLOG EDDY


ARY
Phone :012 902 6972
my facebook

محمد أشعري عبد الرزاق

Reka Lencana Anda
CONSULTANT 

Zaini ahmad 
     019-2676727
Azli Shah            012-3127296
Nor Azlina            019-3869011
Dr Aniza              019-2438151
 

FORUM CHAT

Template by

image link to web design website

Provided by website design company .

 

widgeo.net

Site Meter
Blogger Templates